مقدمه:
تا حالا شده یه خودکار ساده از یه شرکت بگیرید و اسم اون برند برای مدتها تو ذهنتون بمونه؟ این یعنی قدرت هدیه تبلیغاتی! خیلیها فکر میکنن تبلیغات یعنی فقط بیلبورد، تلویزیون یا تبلیغات گوگل؛ اما واقعیت اینه که یه هدیه کوچیک، اگه درست و بهجا انتخاب بشه، میتونه تأثیری داشته باشه که هیچ کمپین گرونقیمتی نداره!
هدیه تبلیغاتی چیه؟
هدیه تبلیغاتی، یه محصوله که روش نام برند یا لوگوی شرکت چاپ شده و به صورت رایگان در اختیار مشتریها، همکارها یا حتی مخاطبهای بالقوه قرار میگیره. این هدیه میتونه یه خودکار ساده باشه یا یه فلش مموری، لیوان، تقویم، کیف، ابزار کاربردی و حتی محصولات خلاقانهتر مثل اسپیکر، ماگ هوشمند یا دفترهای چرمی لوکس.
چرا هدیه تبلیغاتی هنوزم جواب میده؟
1. موندگاری بالا
وقتی شما یه هدیه کاربردی میدین، مثل خودکار یا پاوربانک، اون وسیله ممکنه ماهها یا حتی سالها پیش مخاطب بمونه. هر بار استفاده از اون، یعنی یه یادآوری از برند شما.
2. حس خوب ایجاد میکنه
همه آدما از گرفتن هدیه خوششون میاد، حتی اگه کوچیک باشه. هدیه تبلیغاتی یه راه خوبه برای ایجاد ارتباط مثبت بین برند و مخاطب.
3. تبلیغات بدون مزاحمت
برخلاف تبلیغات مزاحم آنلاین، هدیه تبلیغاتی نه تنها اذیت نمیکنه، بلکه یه تجربه خوشایند هم به همراه داره. مشتری احساس نمیکنه داره بهش چیزی فروخته میشه.
4. نسبت هزینه به اثربخشی عالی
هدایای تبلیغاتی، بهخصوص وقتی در تعداد بالا تهیه بشن، قیمت خیلی مناسبی دارن. در عوض، میزان دیده شدن برند تو استفاده روزانه خیلی بیشتر از تبلیغات مقطعی و گرونه.
چه هدایایی مناسبتر هستن؟
نوع هدیه | کاربرد | مناسب برای |
---|---|---|
خودکار، دفترچه، لیوان | استفاده روزمره | همایشها و نمایشگاهها |
پاوربانک، فلش، اسپیکر | جذاب و کاربردی | مشتریان خاص و VIP |
کیف تبلیغاتی، ساعت دیواری | ماندگاری بالا | هدیه سازمانی |
محصولات خلاقانه یا شخصیسازیشده | متفاوت و خاص | برندسازی لوکس و خاص |
نکات مهم در انتخاب هدیه تبلیغاتی:
-
کیفیت مهمه!بهتره یه هدیه کوچیک ولی باکیفیت بدین تا یه چیز بزرگ ولی بیکیفیت.
-
مخاطبتون رو بشناسید.اگه مخاطبتون دانشجوئه، فلش یا دفتر بهتر از ساعت دیواریه.
-
لوگو به شکل مناسب درج بشه.نه خیلی بزرگ که ظاهر هدیه رو خراب کنه، نه خیلی کوچیک که دیده نشه.
-
هدیه خلاقانه باشه.محصولاتی که کمتر دیده شدن، بیشتر جلب توجه میکنن.
جمعبندی:
هدیه تبلیغاتی فقط یه ابزار بازاریابی نیست؛ یه راه برای موندن تو ذهن مشتریه. اگه درست و هوشمندانه انتخاب بشه، میتونه مثل یه کارت ویزیت زنده برای برند شما عمل کنه. پس این ابزار فوقالعاده رو دستکم نگیرید!
منبع: https://jopenza.net/